
Μαθησιακές Δυσκολίες
Αξιολόγηση και Παρέμβαση Μαθησιακών Δυσκολιών
Την τελευταία δεκαετία οι Μαθησιακές Δυσκολίες εντοπίζονται όλο και συχνότερα σε μεγάλο αριθμό μαθητών, πράγμα που προβληματίζει έντονα τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Ο μεγάλος αυτός αριθμός έχει προκύψει, αφενός επειδή οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί είναι πλέον πιο ενημερωμένοι και ευαισθητοποιημένοι στο θέμα των μαθησιακών δυσκολιών και αφετέρου επειδή έχουν εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό τα διαγνωστικά εργαλεία, ώστε να εντοπίζουν με ακρίβεια και αξιοπιστία τις εκάστοτε ελλείψεις και ανεπάρκειες και να καθορίζουν το μαθησιακό προφίλ του παιδιού.
Με τον όρο Μαθησιακές Δυσκολίες αναφερόμαστε σε μία γκάμα ανομοιογενών διαταραχών στην γνωστική λειτουργικότητα του ατόμου, εξαιτίας των οποίων παρουσιάζει χαμηλές σχολικές επιδόσεις δυσανάλογες με την νοητική του ηλικία. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για δυσκολίες που αφορούν την παραγωγή, επεξεργασία, αποθήκευση, ανάκληση και κατανόηση του προφορικού και γραπτού λόγου, παράγοντες που συντελούν στη μάθηση και επηρεάζουν την σχολική απόδοση και συνακολούθως την αυτοεκτίμηση του ατόμου (Δυσλεξία, ΔΕΠ-Υ, Δυσγραφία κ.α.).
Ευτυχώς όμως, μαζί με των αριθμό των διαγνωσμένων με Μαθησιακές Δυσκολίες παιδιών, αυξήθηκε και ο αριθμός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης που στοχεύουν στην μείωση των συμπτωμάτων των μαθησιακών δυσκολιών που εμποδίζουν τον/την μαθητή/τρια να προοδεύσει αποτελεσματικά και στην βελτίωση της ακαδημαϊκής και ψυχοκοινωνικής εικόνας του εκάστοτε παιδιού.
*Σε περίπτωση διαγνωσμένης Μαθησιακής δυσκολίας (Γνωμάτευση) εκτελούνται συνεδρίες μέσω ΕΟΠΠΥ, με την υπόδειξη του παραπεμπτικού για ψυχοθεραπεία.
Κλείσε άμεσα το ραντεβού σου αν ενδιαφέρεσαι για αξιολόγηση του μαθησιακού προφίλ του παιδιού ή για την διαμόρφωση εξατομικευμένου παρεμβατικού προγράμματος και αντιμετώπισε έγκαιρα τις συνέπειες των μαθησιακών δυσκολιών στον εκπαιδευτικό και ψυχικό τομέα εξέλιξης του παιδιού.